-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3969 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

براي چه در ادارات پارتي بازي مي كنند ؟



در پاسخ به سوال خوب شما دوست عزيز ابتدا پارتي بازي را معنا مي كنيم: پارتي بازي زماني صورت مي گيرد كه كسي باعث شود تا فرصت موجود در يك اداره يا سازمان كه متعلق به همه مردم يا گروه معيني ( مثلاً واجدين مدرك ليسانس ) است به فرد يا گروه خاصي داده شود بدون اينكه ملاكهاي تدوين شده آن اداره را داشته باشد . حال با توجه به معناي پارتي بازي معرفي كردن و راهنمايي كردن افراد يا حتي آشنايان جهت دادن آزمون ورودي و استفاده از فزصتهاي موجود پارتي بازي نيست البته به شرطي كه حق ديگران در ارتباط با اطلاع يافتن از اين موضوع ضايع نشود . اما اگر كسي باعث شود كه حق قانوني عموم مردم زير پا گذاشته شود و به هر نحوي در اختيار افراد غير شايسته و نالايق قرار بگيرد اين پارتي بازي است و متاسفانه افرادي كه از اين طريق نادرست به استخدام ادارات و نهادها در مي آيند كم نيستند .

براي حل اين مشكل از دو راه مي توان وارد شد : يكي برنامه ريزي و عملكرد قاطعانه مسئولين كشور در كنترل ادارات و سازمانها و ديگري نظارت عمومي مردم بر وضعيت جامعه . در توضيح مورد دوم بايد گفت : اگر فردي زشتي پارتي بازي را متوجه شد در مرحله اول خود از اين شيوه استفاده نمي كند و در مرحله دوم نسبت به آشنايان يا افراد جامعه تذكر داده و به طور جدي و با توضيح ضررهاي استخدام چنين فردي مانع انجام اين امر مي شود و در صورت عدم توجه به تذكر دوستانه اش باز هم از تلاش دست بر نداشته مسئولين ذيربط و نهادهاي مراقب و برخورد كننده با تخلفات در هر نهاد و اداره را در جريان امر قرار داده و از اين طريق مسئوليت خود را در قبال جامعه ادا مي كند زيرا همه ما مسئول حفظ و نگهداري يكديگر هستيمهمانطور كه پيامبر صلي الله عليه و آله مي فرمايند : كلكم راع و كلكم مسئول عن رعيته .

البته بايد گفت اين دو امر در كنار هم نتيجه مطلوب را خواهد داد و گرنه در صورتيكه برنامه ريزي مسئولين باشد اما مردم همكاري نكرده و اقدامي در جهت بهبود وضعيت موجود نكنند و فقط عيب كار را در عدم كنترل شايسته

مسئولين ببينند و يا مسئولين ، برنامه ريزي قاطعانه اي در اين زمينه نداشته و فقط عدم همكاري و رفتار نادرست مردم را مسؤول وضعيت نامناسب موجود ببينند كاربه جايي نخواهد رسيد و با اداره سازمانها توسط افراد نالايق جامعه روي ترقي و پيشرفت را نخواهد ديد. در اين زمينه مولوي مثل جالبيآورده، مي گويد : چهار مرد به مسجدي رفتند و مشغول نماز شدند در اين هنگام مؤذن وارد مسجدشد يكي از آنها به او گفت : اذان نشده بود كه اذان گفتي؟ مرد دوم به اولي گفت تو در نماز سخن گفتي و نمازت باطل شد، مرد سوم به دومي گفت : براي چه به رفيقت طعنه مي زني نماز خودت باطل شد. چهارمي گفت : خدا را شكر كه من مانند شما سه نفر سخن نگفتم و نمازم باطل نشد وبه اين ترتيب نماز هر چهار نفر باطل شد.

پس نماز هر چهاران شد تباه عيب گويان بيشتر گم كرده راه

اي خنك جائي كه عيب خويش ديد هر كه عيبي گفت آن برخود خريد

چون كه بر سر مرترا ده ريش هست مرهمي برخويش بايد كار بست



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.